Robert Bresson-patron saint
Kada je riječ o Bressonu malo je svrstati ga među najbolje. Ako se ko može izdvojiti kao nekomercijalan, on bi bio daleko prvi na listi svih velikih svjetskih režisera. Njegova snaga i potreba da ostvari u filmu sve što želi,prevazilazi sve prepreke u svijetu gdje je možda popularnost kod publike ono što te može zauvijek baciti u prašnjave fioke. Rođen je 25.septembra 1901g. u Bromont-Lamothe, Francuska, a umro u Parizu 18.decembra 1999g.
U četrdeset godina rada stvorio je nevjerovatan opus nedvojbeno brilijantnih uradaka u historiji umjetničkog filma. Teško je ne spomenuti slikarstvo kada se govori o filmu,pa možda i ne čudi činjenica da je Bresson u mladosti upravo želio da postane slikar. Bio je poznat po tome da je svoje glumce tjerao na stotine ponavljanja scena,a osnovni cilj bio mu je da napravi distinkciju između filmskog i teatarskog koncepta,što je glumcima zadavalo još muka. Često je bio proglašavan za Sveca zaštitnika filma,ne samo zbog mnogih kršćanskih tema u njegovim radovima,nego i zbog stalnog postavljanja imperativa na ono umjetničko u filmu.Bio je inspirisan radovima mnogih svjetskih režisera,među kojima su Andrei Tarkovsky,Jim Jarmusch,Michael Haneke i Paul Schrader.
Njegov prvi projekat je bio kratki film Les affaires publiques 1934g., a za vrijeme rata je napravio Les Anges du peche 1943g.Da su njegovi filmovi imali veliki utjecaj u kinematografiji pokazuju i nagrade koje je osvojio,među kojima je i ona Zlatni lav za životni rad.Iako ga se ne može staviti u pokretače Francuskog novog vala,njegovi filmovi su imali tu egzistencijalističku okupiranost. Teško je izdvojiti neki od filmova kao najbolji, ali za čitatelja ovih par crtica o Robertu Bressonu ja bih preporučio L'argent iz 1983. Poslije toga isto prelijepe filmove: Mouchette, Balthazar, Le diable probablement, kao i sve iz njegovog opusa.