Fovizam – umjetnički pravac koji se protivio impresionizmu
Umjetnički pravac fovizam nastaje početkom 20. stoljeća u Parizu. „Les fauves“ ili u prevodu „divljim zvijerima“ nazivani su slikari koji su se protivili impresionizmu. Ovaj naziv prvi je upotrijebio likovni kritičar Luj Voksel, 1905. godine, za vrijeme Pariškog jesenjeg salona.
Cilj fovista je bio da se uspostavi ravnoteža između boja na slici koje su dovoljne same sebi te potpuno nezavisna od boje samog predmeta onako kako ga mi vidimo. Budući da je ovakvo slikarstvo figurativno i predmetno, predmet definiše boje na slici pa tako slika, tj. boja na slici, postaje svrha umjetiničkog izraza. Boja im je bila glavno izražajno sredstvo i putem eksplozije boja trebalo se srušiti mitovi malograđanske kulture, starih institucija i predrasuda koja u tom periodu pritiskaju život tadašnjeg čovjeka.
Glavni predstavnici ovog pravca bli su Henr Matisse, Maurice de Vlaminck, A. Derain, Georges Rouault, Raoul Dufy, Kees Van Dongen, Chaim Soutne. Predstavnici ovog pravca su bili stvorili nove hromatske boje i uvode gledaoce u jedan sasvim, do tad nepoznat svijet ukusa, izvanredne ravnoteže te smisla za mjeru.