Obrazovana žena = slobodna žena
Živimo u društvu stereotipnog mišljenja da žena ne može uspjeti bez muškarca. Još od djetinjstva nas uče da su muškarci jači, sposobniji i inferiorniji od žena, te da ne treba ići u korak s njima.
Historija raznih civilizacija najbolja je ilustracija za nejednakost žena i muškaraca u uživanju ljudskih prava, s obzirom da su tradicija, običaji i neki kulturni obrasci puni diskriminirajućih sadržaja po žene. Međunarodni dokumenti koji garantuju ljudska prava žena ističu da se ta prava ne mogu kršiti i povređivati po osnovu kulturnih i religijskih normi.
U toku 20. vijeka položaj žene se postepeno poboljšao promjenom ustava nacionalnih država i deklaracijama na svjetskom nivou.
Razvojem društva žene su pokazale svoju superiornost, počevši se graditi kako na porodičnom, tako i na obrazovnom planu. Međutim, postavljamo pitanje, da li je obrazovanje otklonilo sve prethodno stvorene stereotipe i da li je oslobodilo ženu u svim sferama, te je dovelo u ravnopravan položaj sa muškarcem? Odgovor u potpunosti nije pozitivan, budući da smo svjedoci da je žena dodatnim obrazovanjem preuzela mnoštvo obaveza pri čemu se doza slobode znatno smanjila. Samim preuzimanjem dodatnih uloga, breme na ženinim leđima bivalo je sve veće.
No ukoliko to posmatramo sa aspekta emancipacije žene obrazovanje je itekako utjecalo na formiranje samostalne, samopouzdane žene u odnosu na onaj lik koji se predstavljao u prošlosti.
Ključ uspjeha stoji u normalnim, zdravim porodičnim odnosima; bez podjela i marginalizacije pri samom rodjenj i to na osnovu spola, jer je upravo porodica stub svake ličnosti, odnosno društva u cjelini.
Suština je da su neobrazovane žene stvorile podjelu, oduzimajući pri tome svoju ličnu slobodu i degradirajući buduće generacije žena. – N. Kalabušić
Mislim da žena koja razmišlja svojom glavom jeste slobodna žena, obrazovanje i diplome nemaju veze s tim. Slobodan si samo ako misliš svojom glavom, nebitno imaš li diplome ili ne. Školom se saznaje za prava, kako žena, tako svih ostalih skupina, djece, ali glavom i djelom ih primjenjujemo – E. Horić
U edukaciji nije važan spol, kao i u drugim poljima u kojima žene nisu bile pitane za donošenje važnih odluka. Glas, izbor, odluka jedne žene jednak je kao i glas muškarca, žene konačno imaju priliku da budu visoko po pitanju mnogih stvari, a najbolje je upravo da se naoružaju dobrim obrazovanjem – E. Kovačević
Slike preuzete sa: www.laprensa.hn i www.skole.hr