Medijska pismenost među mladima i djecom
Medijska pismenost je jedna od ključnih pismenosti za budućnost odnosno za profesionalni rast i razvoj svakog pojedinca jer predstavlja slobodu i zaštitu od negativnih utjecaja medija.
Medijska pismenost može svima pomoći u obrazovanju. Medijski odgoj je važan kako bi se svi znali kritički odnositi spram potrebnih informacija i u tom smislu razvijati lični stav. To je ujedno i najvažniji početak za samostalno kreiranje kvalitetne budućnosti.
Odnos prema medijima i društvenoj odgovornosti medija promatra se u društvu s dva osnovna stajališta. Jedni promatraju medije kao osnovu društvenog razvoja i slobode društva i zalažu se za potpunu slobodu medija, bez ograničenja. Drugi, koje se naziva ,,paternalistima“, smatraju da medije treba ograničiti u slučajevima kada djeluju štetno na pojedine skupine društva, na primjer na djecu. Mediji uveliko utječu na život djece koja odrastaju uz njih i upijaju različite, primjerene i još više neprimjerene informacije za njihovu dob.
Glavni problem je što su mladi previše okruženi u potpunosti informacijama koje mediji posreduju i iz toga kruga ne vide izlaz jer je znatiželja jača. Studenti su uglavnom upućeniji u svijet medija, pogotovo oni koji uče o medijima i žele izgraditi u potpunosti svoj kritički stav. Pomoću takvih istraživanja koja donose rezultate moguće je planirati i predložiti što se može popraviti u obrazovnim ustanovama za sigurnost djece i mladih.
Medijska pismenost može pridonijeti kvaliteti u obrazovanju samo ako se uvede kao jedan od glavnih predmeta već u osnovnoj školi, još bolje ako bi se medijska pismenost uključila kao program u predškolskom odgoju i obrazovanju za djecu/grupu predškolske dobi.
Na taj način djeca mogu normalno odrastati uz medije učeći o njima i proučavajući ih uz pomoć roditelja, odgajatelja i učitelja, a kasnije i uz pomoć profesora.