Istražili smo: Šta će se dalje dešavati sa Željezarom Zenica?
U protekla dva mjeseca zenički gigant suočavao se sa velikim problemima, koji su doveli u pitanje njegov opstanak, a sve su to posljedice dugogodišnjih zavrzlama, koje su se dešavale unutar ove firme.
Za potrebe realizacije emisije “Ćaskaonica” istražili smo šta se dešavalo u Željezari Zenica, šta je dovelo do prekida rada, šta je natjeralo radnike na proteste i ko je kriv za propast nekadašnjeg zeničkog giganta.
U razgovoru sa predsjednikom Sindikata Željezare Zenica, Esadom Skomorcem saznali smo da radnicima staž nije uvezan 16 godina, a ni platu nisi primili od decembra prošle godine.
Željezari Zenica blokirani su računi, radnici nemaju isplaćene plate, izvršen je prekid ugovora o ishrani. Također, svi zakupi koje Željezara ima su prekinuti. Trenutno se još ne zna status Željezare.
Na nedavno održanoj sjednici Vlade Federacije Bosne i Hercegovine raspravljalo se o tome šta dalje sa Željezarom.
Nedavno je održana sjednica Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, na kojoj je prisustvovao čak i premijer, Uprava Željezare i sindikati svih nivoa. Bio je dat, od strane Vlade, prijedlog, odnosno zaključak, da se formiraju tri nove radne jedinice, a to su: Ishrana, Građevinska operativa i Usluge.
Naredni sastanak zakazan je za utorak, 24.10.2017. godine u 10h, nakon što je prethodni odgođen zbog, kako kaže predsjednik Sindikata, tehničkih problema.
Zanimalo nas je šta je prouzrokovalo takvo stanje u zeničkoj Željezari, da li ljudski faktor ili društvene okolnosti. Kao odgovor na ovo pitanje, gospodin Skomorac rekao je sljedeće:
Ovo što je urađeno Željezari, evo reći ću slobodno da nije urađeno nikom na planeti. Željezara je izuzetno bogata firma, sa izuzetno velikim kapitalom, a radnici nemaju uvezan staž i nemaju uplaćene plate. Najveći problem koji je nastao je neprimjerena privatizacija koja je urađena Željezari Zenica 2000. godine. Tada su ovoj postojećoj Željezari ostavljene financijske i kadrovske dubioze. Svi proizvodni pogoni koji su davali dobit otišli su u sadašnji Mittal, a Željezari je ostalo da se bavi uslugama. Naravno da ima i drugih faktora, koji su utjecali na negativne postavke u Željezari, ali to su oni generatori dubioza na kojim Željezara sad radi. Od Željezare su uzeti objekti pod nekim čudnim okolnostima, prodani su objekti, da bi od 2004. godine Porezna Uprava počela da stavlja objekte Željezare pod hipoteku, tako da su sada svi objekti koje Željezara ima – pod hipotekom.
FOTO: Panoramio
Tekst: Almedina Jašarević (www.activezenica.org)