Psihologinja s Harvarda tvrdi da naš uspjeh ovisi o samo ove 3 stvari
Amy Cuddy, psihologinja sa Harvarda, poznata je po kreiranju pojma ‘moćna poza’. Kako je to objasnila na TED Talksu 2012. godine radi se o pozi u kojoj osoba zauzima prednost prilikom povezivanja vlastitog tijela i uma: prihvaćate govor tijela drugih ljudi kako biste se osjećali samopouzdanije.
Radi se o samo jednom od načina da postignete samopouzdanje koje će vam pomoći da uspijete u izazovnim situacijama. U svojoj knjizi“Predstavljanje” Cuddy se pozabavila tim pojmom kojeg definira mogućnošću izražavanja vlastitog potencijala. Kada se predstavljate prilazite izazovima bez ikakvog osjećaja prijetnje.
Bilo da ste na intervjuu za posao ili pokrećete vlastiti startup, ljudi mogu odmah procijeniti vaše predstavljanje i ocijeniti vas pozitivnijima nego što jeste. U intervjuu za Business InsiderCuddy je objasnila tri stvari koje ljudi primjećuju kada se predstavljate.
1. Vjerujete u vašu priču
Kada se predstavljate demonstrirate vlastita uvjerenja i strast kako bi drugi ljudi vjerovali u vašu priču. U knjizi, Cuddy opisuje neobjavljenu studiju koju je provela i u kojoj su ispitanici prošli kroz lažne intervjue.
Ispitanici su u pet minuta morali uvjeriti osobu koja ih je intervjuirala da su upravo oninajbolja osoba za posao i pritom su trebali biti iskreni. Osoba koja ih je intervjuirala tijekom čitavog intervjua je imala neutralan izraz lica.
Tri nezavisna para sudaca gledali su video intervjua i pratili ponašanje, uvjerljivost i određivali kolike su šanse da osoba dobije posao. Osobe na intervjuu koje su se bolje predstavile ocjenjene su uvjerljivima i bile su visoko na listi za dobivanje posla.
“Predstavljanje je bilo važno sucima jer je ono pokazivalo autentičnost, uvjerljivost i iskrenost; to je govorilo sucima da mogu vjerovati osobi i da je ono što su promatrali stvarno”, piše Cuddy.
2. Samouvjereni ste i niste bahati
U knjizi, Cuddy citira poduzetnika opisujući što ga odbija tijekom poslovnog razgovora: “Imaju previše energije i agresivni su, a možda su i malo pretjerani. Možda se to čini obrambenim ali ne očekujem da imaju sve odgovore. Zapravo, ne želim da znaju sve odgovore”.
Cuddy je za Business Insider rekla kako je ključ dobrog razgovora da ljudi budu otvoreni za povratne informacije. Što više zakidate druge ljude i njihovu perspektivu, manje ste privlačni. To je zbog toga jer izgleda kao da pokušavate prikriti vlastitu nesigurnost.
“Zaista samouvjerena osoba ne treba aroganciju koja nije ništa drugo nego pokazatelj nesigurnosti. Samouvjerena osoba zna se predstaviti drugima, poslušati njihovu perspektivu i ispitati njihove poglede kako bi oni imali vrijednost za sve”, piše Cuddy.
3. Vaša verbalna i neverbalna komunikacija je sinkronizirana
Kada nismo autentični ili kada namjerno varamo nekoga, Cuddy tvrdi kako se naša verbalna i neverbalna komunikacija pritom ne podudaraju. Ona u svojoj knjizi objašnjava da do toga dolazi jer konstantno pokušavamo uskladiti ono što pričamo i radimo kako bi stvorili impresiju o nama koju želimo da drugi imaju.
S druge strane, kada se predstavljamo, naša verbalna i neverbalna komunikacija se podudaraju. Ljudi tada ne razmišljaju o tome zbog čega im se određeno ponašanje čini čudnim i zbog toga će vam vjerovati puno više.
Ako ste sigurni u sebe, drugi ljudi će također biti sigurni u vas. To nužno ne znači da ćete dobiti posao ili novac investitora, ali ćete biti svjesni toga da ste učinili najbolje što ste mogli i da vas negdje čeka prava prilika.
Preuzeto sa: www.hocu.ba