Marina Abramović – slavna konceptualna umjetnica
Marina Abramović je slavna konceptualna umjetnica, rođena 30. novembra 1946. godine u Beogradu. Od početka svoje karijere u Beogradu, ranih 70-tih godina, krčila je svoj put ka performansu kao vid vizuelne umjetnosti, koristeći svoje tijelo kao subjekt i medijum. Pa tako, istražujući svoje fizičke i mentalne granice, izdržavala je bol, iscrpljivanje i opasnost, a to sve u traganju za emocionalnom i duhovnom promjenom.
Njeni prvi koraci u umjetnosti koje je izvodila u to vrijeme, nisu bili priznati. Više je ličilo na javno spoticanje. Unatoč čestim ismijavanjima i kritikama u štapama, Marina je nastavila pomjeranje granica svojih fizičkih i mentalnih granica, kroz svoje performance koji propituju stavove šta je to zapravo umjetnost.
Sredinom 70-tih napušta svoju rodnu zemlju i seli se za Amsterdam, gdje 1975. godine upoznaje Ulaya, profesionalnog i ličnog partnera narednih 12 godina. Ulay i Marina su svojevremeno bili pioniri performansa i vodili su nomadski način života. Neki od njihovih zajedničkih projekata su: ‘Breathing In/Breathing Out’ (1977.), ‘Rest Energy’ (1980.) I ‘Nightsea Crossing’ (1981.-1987.). Rastali su se 1988. godine i napravili su svoj zadnji perormans ‘Great Wall Walking’ (1988.), u kojem je podrazumijevalo pješaćenje 2.000 kilometara Kineskim zidom, pri čemu su oboje krenuli suprotnim pravcima i sreli se na sredini. Nakon tog performansa, Marina nastavlja da radi i izlaže samostalno.
Nakon 22. godine, ponovo su se sreli na Marininom performansu ‘The Artist is Present’ u Muzeju moderne umjetnosti u New Yorku, gdje je provodila po jednu minutu u tišini sa potpunim stranicima koji su sjedili za njezinim stolom. Umjetnica uopšte nije znala da je Ulay doša na izložbu. Moment kada je Ulay sjeo za stolicu ispred Marine, upisan je zlatnim slovima u historiji umjetnosti performansa.
Od 2013. godine vodi multifunkcionalni institut Institut Marine Abramović u gradu Hadsonu. Stvoren je s namjerom da pruži podršku umjetnicima iz svijeta muzike, filma, pozorišta, umjetnosti performansa i nauke. Njezin institut je podržalo preko 4000 donatora, a dok je Lady Gaga donirala čak 100.000$. Kao i svaki njezin performans koji je radila, i njezin institut MA se našao na udaru kritičara, koji ga vide kao „vrhunski kult sebe“ i „izdaju umjetnosti“ Marine Abramović.