Utjecaj Youtubera na mlade


Pollution Revolution jeste projekat koji promoviše rad i angažman mladih ljudi u zajednicama. Više od dvadeset ljudi će mjesečno kroz šest mjeseci, odnosno dvanaest medijskih sadržaja i dva događaja,  predstavljati kroz teme za koje smatraju da su veoma važne da se o njima priča u našoj zajednici. Sa jedne strane, projekat mladima pruža da kreiraju sadržaj u svom gradu, dok sa druge strane mladima, odnosno svim Zeničanima, pruža nove stvari u kojima mogu uživati, ali i sami učestvovati.

Naša prva tema u mjesecu martu jeste Utjecaj Youtubera na mlade. Svi znamo koliko je Youtube danas popularan, i svi mi barem jednom dnevno uđemo da pogledamo nešto od sadržaja koji nam se plasira  na toj platformi. Može se reći da je Youtube današnjim generacijama ono što je ranije bila televizija ranijim generacijama. Sam Youtube ima svoje prednosti i mane. Međutim, ono što Youtuberi plasiraju svojoj publici, nije uvijek pozitivno i prikladno za mlade. U sklopu teme Utjecaj Youtubera na mlade, razgovarali smo sa Youtubericom Ajnom Ribić.

Na samom početku našeg razgovora, zanimalo nas je kako je Ajna došla na ideju da se počne baviti Youtubom, na šta nam je ona odgovorila:

„Youtube sve više postaje „posao“, a Bosna i Hercegovina generalno kasni nekih deset do petnaest godina u svemu, pa tako i u ovom „poslu“, dok u Srbiji, Hrvatskoj djeca od 15-16 godina već nenormalne cifre zarađuju preko Youtube-a. Ja sam se počela baviti prvenstveno profesionalnim šminkanjem, i kako su mi dolazile klijentice ja sam njima morala stalno objašnjavati šta se za šta koristi –  kako to već funkcionira sa šminkanjem. Predložili su mi da snimam neke tutorijale šminkanja, jer sam prvenstveno majka sa dvoje djece, imam raznih tema i mlada sam u tom svemu, te da imam mnogo toga za ponuditi i da me je ugodno slušati. Rekla sam da to nije baš tako, ali okej. Saglasna sam bila sa većinom i tako sam krenula u sve ovo.“ – objasnila je Ajna

Kako nam je Ajna objasnila, na početku se prvenstveno bazirala na make-up. No međutim, to joj je ograničavalo pubiku i gledanost, jer su većinom tinejdžerice i osobe od dvadeset do trideset godina, te koje zanima šminkanje i koje se žele šminkati.

„Kada sam počela obrađivati teme koje se tiču motivacije, djece, sređivanju kuće i tako neke druge stvari,  mnogo se više povećala publika. Tako da, kod mene možete pronaći svašta.“ – istakla je Ajna

Prije nego što ste se počeli baviti Youtube-om, da li ste imali neke uzore na svjetskoj sceni, da li ste gledali neke videe od nekih Youtubera ili Youtuberki pa ste pomislili možda bih ovo mogla biti ja?

„Što se tiče svjetske scene, slabo ih gledam. Dosta stvari ne razumijem, pa se iznerviram i odustanem. Međutim, što se tiče naših Youtubera mogu reći da pratim Sabrinu Tubić. Ona je sada i svjetska i naša Youtuberica, jer je živjela u Tuzli, pa se preselila u Dubai. Tako da mi je ona na neki način jedna od tih uzora.“

Koliki je utjecaj Youtubera na mlade, i do koje mjere Youtuberi, zbog onog čime se bave i šta rade, mogu „oblikovati“ mladima um koji ih prati godinama kroz taj najosjetljiviji period rane adolescencije?

„Mislim da mnogo utječe generalno, pogotovo u današnjem vremenu. Možemo već vidjeti da ima sve veći i veći uticaj, jer to postaje jedna od najpoznatijih platformi kao i Instagram. To je meni nekako u paketu. Možda čak Youtube i više, jer prvenstveno poznati Youtuberi snimaju svoj život, šta oni rade i slično, ali plasiraju samo ono što oni žele da drugi vide i što je malo “licemjerno” prema ovoj mlađoj generaciji. Oni nisu svjesni da je to sve montirano, da je to sve namješteno da bi izgledalo divno, krasno, bajno. I onda imamo situaciju da djevojke/djevojčice padaju u depresiju, jer prvenstveno žele da imaju tu neku famoznu torbu, haljinu, frizuru, šminku kao u te poznate Youtuberice. To nameće našim roditeljima jako veliki problem. Djeca to traže, iako roditelji možda i nisu u mogućnosti, a većina danas nije u mogućnosti takve stvari koje godinama plasiraju, da nam omoguće. Tako da, mislim da se treba baš paziti, pogotovo o iznošenju cijena i takvih stvari.“ – objasnila je Ribić.

Prvi video koji je Ajna objavila bio je otprilike prije dvije godine. Kako nam je objasnila, na samom početku se nije pronašla u tom svijetu. Bila je u zabludi šta je to zapravo Youtube i Instagram, te kako to sve funkcioniše, jer kako ističe – plasirala je nešto što ona zapravo nije. U početku je i ona smatrala da treba imati skupe stvari i da treba biti ukočen pri snimanju. Međutim, to ljudi vrlo lahko „provale“ i nisi im više interesantan.

„Nakon što se rodilo drugo dijete doživjela sam neku nirvanu, i odlučila sam biti opuštena i na Instagramu i na Youtube-u – ko me gleda, gleda. Imala sam problem, jer sam mislila da neće shvatati moje šale, jer ja imam specifične neke izraze i onda ću ispasti „glupa“. Sad me to uopće ne interesuje,  i tek se sada sviđam ljudima. Prije su ljudi mislili da sam nafurana, arogantna time što sam upravo bila ukočena, i tek sada dobijam neku veću populaciju i neki feedback od ljudi.“

Mislite li da je autentičnost presudna kod pravljenja videa na Youtube-u?

„Mislim da je autentičnost jako važna u tome, prvenstveno da plasiramo neku svoju priču, da ne kopiramo druge – jer zapravo to nismo mi. Uredu je da pogledamo kako je neko drugi snimio neku temu, ali da je mi snimimo na svoj način. Može se jedna tema snimiti na tri ili četiri načina – to stoji, ali nikada ne treba pokušavati plasirati nesto što vi niste. Ja sam dokaz za to.“

Da li se promijenila uloga samog Youtube-a, odnosno da li se počeo koristiti i u krive svrhe?

„Naravno da jeste. Ljudi danas svašta zloupotrebljavaju, pa tako i tu platformu. Mislim da se mi svi, koji se želimo baviti time, trebamo truditi i nastojati plasirati što više pozitivne energije, što više nekih ideja koje će motivisati druge da rade pozitivne stvari. Svjedoci smo danas koliko su utjecajni ljudi, koji rade jako katastrofalne stvari. Da li su to psovke, ili morbidne stvari koje prikazuju – danas najgledanije, što meni stvara apsurd u glavi, ali svjesni smo toga i treba da se trudimo da plasiramo što ljepše stvari.“

Kako nam je kazala, inspiracija su joj ljudi. Svakodnevno dobija razna pitanja, zbog kojih  dolazi do raznih ideja pri snimanju.

Koliko je bitna komunikacija između Vas i publike? Kakve su inače reakcije ljudi  na to čime se Vi bavite i na stvari koje im plasirate?

„Mislim da je jako bitna komunikacija pogotovo u mom poslu, jer prosto treba da imate neki feedback od ljudi. Kako oni gledaju na vas, šta oni žele da još više čuju od vas, šta ih zanima jer ljude danas sve zanima pogotovo kad snimate. Meni je to jako drago i bitno da sam uspjela ostvariti sada, jer na početku, kao što sam rekla, nisam uspjela. Sada je to totalno druga priča i dnevno dobijate milion poruka, i to su zaista predivne žene –  barem ove koje mi se javljaju. Što se tiče  reakcija kod ljudi – ima svega. Pogotovo kad sam tek počela da stavljam slike i videe, s obzirom da nosim maramu bilo je “zašto se ti eksponiraš javnosti?”. Predrasude koje me baš nerviraju, ali takva je nekako naše okruženje. Možda je malo to ružno reći, ali smo zatvoreni ljudi po tom pitanju, jer vjera je ipak jako široka stvar i mislim da dozvoljava dosta toga što ljudi misle da nije dozvoljeno. Međutim, bitno mi je da je mnogo više pozitivnih stvari, tako da osvrnimo se na to.“ – kazala je Ajna Ribić

Youtuberi danas mnogo utječu na mlade, do te mjere da mladi žele izlaziti na mjesta na koja oni izlaze, da se oblače kao oni, da imaju neke materijalne stvari kao oni i slično. Kako Ajna ističe, ne zna da li se to uopće može kontrolisati, jer je mladima na neki način nametnuto takvo odrastanje.

Ovaj članak je nastao u sklopu projekta Pollution Revolution. Projekat se realizuje zahvaljujući podršci programa Bosnia and Herzegovina Resilience Initiative (BHRI), koji sprovodi Međunarodna organizacija za migracije (IOM), uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

 

Autori teksta: Mevlida Šišić i Ajla Mrkaljević


Tvoj stav

Ostavi komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena zajedno sa komentarom.Potrebna polja su označena sa zvjezdicom(*)



RadiYo Active

Šta svira?

Title

Artist